niedziela, 26 września 2010

Dobry dentysta

Dobry dentysta – tego tytułu nie zdobędzie każdy stomatolog, ponieważ trzeba na niego zasłużyć, nie tylko swoją pracą ale również stosunkiem do pacjentów. W obecnych czasach lekarze stomatolodzy prowadzący prywatne praktyki muszą swoją pracę wykonywać sumiennie oraz z uśmiechem na twarzy ponieważ tak jak w przypadku handlu tak w usługach rządzi stwierdzenie „klient nasz Pan..”.

Dobry a zły dentysta?

Spotkałem się niedawno ze stwierdzeniem, że dentysta jest zły bo nie wyleczył od razu pacjentce zęba tylko założył lekarstwo pomimo jej usilnych próśb. Zachowanie pacjentki z pewnością było uzasadnione względami finansowymi, a nie dbałością o zdrowie swojego uzębienia. Lekarz pomimo iż wykazał się chęcią wykonania swojej pracy zgodnie z przyjętą praktyką nie sprostał wymaganiom swojego klienta jakim była wspomniana pacjentka.



Dobry dentysta - Jak uniknąć nieporozumień?

Najprostszą drogą do tego aby stać się dobrym i cenionym dentystą jest dbałość o pacjenta w rozumieniu „zaspokojenia” jego potrzeb.
Drodzy lekarze stomatolodzy pytajcie swoich pacjentów co ich boli, nie stawiajcie od razy diagnozy na podstawie swojej oceny . Rozpoczynając leczenie informujcie swojego pacjenta co robicie, i dlaczego. Klient lubi wiedzieć za co płaci. Przed rozpoczęciem ważniejszych etapów leczenia poinformujcie klienta jakie ma opcje leczenia oraz czy „da się tanie”, jeśli tak to jakie tego mogą być skutki.

Ucz się na błędach innych

Jeśli nie chcesz popełnić błędu w kontakcie z pacjentem „słuchaj go”. Pacjenci zmieniający lekarzy stomatologów często narzekają jacy to źli byli ich dotychczasowi dentyści dając tym samym informację nam „jakich błędów nie popełniać”. Możesz również posłuchać co o stomatologach mówią w poczekalni Twoi pacjenci – tam też mówią czego nie lubią.

Dobry dentysta jeśli będziesz uważał(a) na to co robisz i słuchał(a) z pewnością dogonisz ideał. Życzę czytającym (wykonującym ten trudny zawód) osiągnięcia tegoż tytułu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz